Що таке AUTOSIM-200?

У сучасних системах промислової автоматизації широко застосовуються пневматичні приводи. Їх популярністьAUTOSIM-200 обумовлена ​​простотою і високою надійністю обладнання, доступністю робочого середовища, безпекою, екологічною чистотою, стійкістю до важких умов роботи.

До складу пневматичного приводу, поряд з виконавчими механізмами, входить система управління, яка може мати різні реалізації. Управління може бути побудовано на основі, як пневматичної, так і релейно-контактної логіки, а також на використанні програмованих контролерів. Сучасні методи розробки і експлуатації систем управління включають такий важливий інструмент, як комп'ютерне моделювання.

І, якщо в задачах динамічного синтезу та аналізу пневмосистем (підбору обладнання, що забезпечує задані параметри, і розрахунку динамічних характеристик приводу) моделювання застосовується досить широко, то в завданнях структурного синтезу та аналізу (розробки та налагодження принципової схеми приводу, включаючи систему управління) істотну роль як і раніше грають евристичні методи.

Одним з кроків на шляху комп'ютерного моделювання в структурному синтезі і аналізі пневмосистем стало створення програми AUTOSIM-200. Програма моделює роботу пневматичних і гідравлічних систем з різними типами управління і є не тільки інструментом, застосовуваним на етапах розробки і експлуатації приводів, але і ефективним засобом навчання в даній області, вдосконалення практичних навичок.

Програма AUTOSIM-200 дозволяє вирішувати наступні завдання:

  • Моделювання роботи пневматичних систем,
  • Моделювання роботи електропневматичних систем з релейно-контактною системою управління,
  • Моделювання роботи електропневматичних систем, керованих за допомогою програмованого контролера,
  • Моделювання роботи гідравлічних систем,
  • Візуалізація технологічного процесу з використанням як двовимірного, так і тривимірного моделювання

Пневматичні системи

Принципова схема будується з використанням елементів, наявних в бібліотеці. Техніка побудови дуже проста: елементи додаються в схему перетягуванням і легко з'єднуються лініями. При запуску режиму імітації ділянки пневмосистеми, що знаходяться під тиском, фарбуються в червоний колір. Вплив на органи управління призводить до «пожвавлення» схеми - переключення пневморозподілювачів, перерозподілу тисків в пневмолініях, руху виконавчих механізмів. У прикладі розглядається схема узгодженої роботи двох пневмоциліндрів. Органи управління механічних кінцевих вимикачів синхронізовані зі штоками пневмоцилиндрів, тому при досягненні штоками крайніх положень відбувається спрацьовування цих вимикачів, що викликає відповідну реакцію схеми.

Електропневматичні системи

Тут, на додаток до пневматичної, з'являється електрична схема. Ці схеми можуть бути як сумісними, так і розділеними. В останньому випадку він здійснюється синхронізація елементів, показаних одночасно на пневматичній та електричній схемах (електромагнітів на пневморозподілювачі, датчиків положення). ННаведено приклад електропневматичної схеми управління пневмоцилиндрами. На відміну від попередньої схеми, перемикання пневморозподілювачів відбувається в результаті спрацьовування електричних датчиків положення і реле. Алгоритм роботи пневмоцилиндрів збігається з розглянутим вище, проте система управління в цьому прикладі змінилася на електричну. Слід зазначити, що і в електричній схемі в режимі імітації виділяються кольором ті ділянки ланцюга, в яких тече струм.

Управління за допомогою контролера

При такому способі управління в електричній схемі з'являються ланцюги входів і виходів контролера, а для запуску імітації необхідна програма для контролера. Аналогічний розглянутому вище приклад, але з керуванням від програмованого контролера, виглядає наступним чином. Електричні сигнали від датчиків положення і кнопки «START» надходять на входи контролера. Відповідно до програми, спрацьовує вихід контролера, і живлення подається на котушку пневморозподілювача (OUT).

В даному прикладі програма для контролера написана на мові сходових діаграм. Використовуючи середовище AUTOSIM-200, можна написати програму для контролера на різних стандартних мовах.

Візуалізація

AUTOSIM-200 дає можливість зробити візуалізацію процесу, як двовимірну, так і тривимірну. Для цього потрібно створити взаємозв'язок з тривимірними об'єктами і елементами схеми (програми).

Таким чином, ще на етапі комп'ютерного моделювання пневмосистеми можна в деталях налагодити схемні рішення, що істотно скорочує як терміни, так і вартість розробки пневмопривода.

Програма AUTOSIM-200 має дружній інтерфейс і тому досить легка в освоєнні. Вона може бути дуже корисною не тільки для розробників, але і для тих, хто хотів би отримати базові навички в побудові пневматичних систем управління і програмуванні контролерів.

Інші питання

Навіщо потрібна підготовка повітря?
Що таке пневморозподілювач?
Як працює "розумний" електропневматичний позиционер SMC?
Чи утворюється конденсат у вашій трубці?
Що таке Air Management System (AMS)?